مقالات

اتصال قابل پیاده کردن

برای اجرای پایپینگ موتورخانه ، تصفیه خانه ، نفت و گاز و … ابتدا طراحی به وسیله نرم افزارهای مربوطه انجام می شود . مرحله بعدی مربوط به اجرای نقشه طراحی شده می رسد و باید طراحی را به مرحله اجرا برسانیم . اتصال فیت به عنوان مشاوره فنی محصولات پایپینگی از ضرورت حضور اتصال قابل پیاده کردن در خط لوله کشی برای شما می گوید .
اجرا پایپینگ مرحله دشواری می باشد که می بایست با اصول و قواعدی همراه باشد و برای جلوگیری از مشکلات باید تمهیداتی را در نظر گرفت ، یکی از مشکلات پیش آمده می تواند نحوه جایگذاری شیرآلات باشد :
برای قرار دادن شیرآلات فلنجدار ( شیرآلات چدنی و فولادی ) می بایست فضای کافی را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم شیرآلات را جایگذاری کنیم زیرا جانمایی شیرآلات به گونه ای می باشد که در آخرین مرحله و پس از کارگذاری لوله و اتصالات می باشد که شیرآلات را جایگذاری میکنند .
توجه کنید که جای خالی شیر را چگونه می توان محاسبه کرد ؟
آیا فضایی به اندازه پشت تا پشت فلنج شیرآلات کافی می باشد ؟
همانطور که می دانیم لوله و اتصالات از جنس فولاد می باشد و قادر به تغییر اندازه نمی باشند ، بنابراین برای مواقعی که نیاز به فضای بیشتری برای بستن شیرآلات داریم نمی توان لوله و اتصالات را جابجا کرد و در صورت وارد کردن فشاری بیش از اندازه منجر به تغییر شکل و شکسته شدن لوله ها می گردد ، در نتیجه نیاز به وسیله ای داریم که قابلیت تغییر اندازه و تغییر طول را داشته باشد .
مورد دیگری که نیاز به فضای زیادی داریم مربوط می شود به باز کردن شیرآلات و یا سایر اقلام از خط لوله کشی شده برای تعمیر و یا تعویض می باشد . بسیاری از مواقع یکی از شیرآلات و یا دستگاه هایی که در مسیر لوله کشی می باشند نیاز به تعمیرات و یا حتی تعویض دارند و می بایست از خط لوله جدا شوند .
در این صورت اگر وسیله ای با قابلیت تغییر طول در خط لوله نداشته باشیم نمی توان شیرآلات را از مسیر خارج کرد و با تغییر طول ( کاهش طول ) می توان شیر مورد نظر را از خط خارج کرد .

اتصال قابل پیاده کردن

وسیله ای که قابلیت تغییر طول دارد و در موارد ذکر شده می تواند کمک کننده اپراتور و پروژه باشد را اتصال قابل پیاده کردن گویند که این وسیله به واسطه پیچ و مهره هایی که در آن تعبیه شده است قابلیت تغییر طول را دارد به صورتی که با باز کردن و بستن پیچ ها می توان طول دستگاه را تغییر داد .
اتصال قابل پیاده کردن با توجه به ظاهر ساده ای که دارد ولی بسیار پرکاربرد می باشد و بدون استفاده از اتصال قابل پیاده کردن نمی توان شیرآلات را از مسیر لوله کشی جدا کرد و یا کاگذاری کرد . هرچقدر که سایز خط لوله کشی و شیرآلات بزرگتر باشد در نتیجه نیاز به استفاده از اتصال قابل پیاده کردن بیشتر می شود .

شیرآلات وگ امید گلستان

شرکت وگ امید گلستان یکی از بزرگترین تولید کنندگان شیرآلات چدنی می باشد که اقدام به تولید اتصال قابل پیاده کردن نیز می کند ، اتصال فیت به عنوان نماینده رسمی فروش شرکت وگ امید گلستان آماده تامین اتصال قابل پیاده کردن  می باشد .

انواع اتصال قابل پیاده کردن وگ امید گلستان

اتصال قابل پیاده کردن  در دو نوع F1 و F2 تولید میگردد که دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند که در ادامه به تفاوت آنها خواهیم پرداخت :

اتصال قابل پیاده کردن وگ امید گلستان مدل F1

این نوع از اتصال قابل پیاده کردن دارای سایز ۵۰ الی ۳۰۰۰ میلی متری می باشد .
اتصال قابل پیاده کردن F1 دارای حد تحمل فشاری ۶ الی ۶۳ بار می باشد .

اتصال قابل پیاده کردن میراب

 

اتصال قابل پیاده کردن وگ امید گلستان مدل F2

این نوع از اتصال قابل پیاده کردن دارای سایز ۱۰۰ الی ۳۰۰۰ میلی متری می باشد .
اتصال قابل پیاده کردن F2 دارای حد تحمل فشاری ۶ الی ۴۰ بار می باشد .
یکی از مزیت های اتصال قابل پیاده کردن  F2 نسبت به مدل F1 در باز و بسته کردن (پیچ و مهره) راحتتر و سریعتر آن می باشد .

 

شیرآلات میراب

دلایل استفاده از این اتصالات در خطوط انتقال آب

۱- اصلاح کسری احتمالی طول خط لوله

۲- تعدیل نیروهای شعاعی و محوری وارد بر شیرآلات

۳- ایجاد اتصال صلب بین شیر و خط لوله

۴- تسهیل در نصب و جداسازی شیرآلات از خط لوله

 

کاربرد قطعه قابل پیاده شدن

هنگام نصب شیر آلات واتصالات در محل های خود با استفاده از اتصالات قابل پیاده کردن فضای مناسب  کاری در اختیار قرار می گیرد.

همچنین در مواقعی که نیاز به جدا کردن شیرها از خط لوله باشد.می توان با کوتاه کردن طول اتصال قابل پیاده کردن شیرهارا به سهولت از خط لوله خارج نمود.

مورد استفاده برای سیالاتی با دمای کاری حداقل ۷۰ درجه سانتی گراد می باشد.(در غیر این صورت طبق سفارش قابل تامین می باشد).

 

برای ثبت سفارش و آگاهی از سایر خدمات و مشخصه های فنی اتصال قابل پیاده کردن وگ امید گلستان با اتصال فیت همراه باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *