در تماس باشید:
۰۲۱-۸۸۷۵۴۳۴۰

بلاگ

مقالات

اتصالات پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن | فروشگاه اتصال فیت

مزیت های اتصالات پلی اتیلن:

نصب آسان

یکی از بزرگترین ویژگی‌های اتصالات، نصب آسان و سریع آنهاست؛ هر قسمت اتصال از سه بخش تشکیل شده است. هر کدام از این قسمت‌ها در محکم شدن اتصال و جلوگیری از نشت آب در لولۀ انتقال آب‌، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مقاومت بالای اتصالات پلی اتیلن

در میان سایر متریال‌های موجود، پلی اتیلن را می‌توان به عنوان یکی از مقاوم‌ترین‌ها به شمار آورد؛ به صورتی که می‌تواند از بابت شکستگی و ترک خوردن هنگام وارد شدن فشار آب خیالتان را راحت کند.

مقاومت در برابر زنگ زدگی

برخلاف اتصالات فلزی که درتماس با آب زنگ می‌زنند، پلی اتیلن در مجاورت با آب بدون اینکه هیچ‌گونه خوردگی‌ای در آن ظاهر شود دوام می‌آورد. اتصالات فلزی بعد از زنگ زدن نیاز به تعویض دارند. گاهاً به دلیل زنگ زدگی دیگر قابل استفاده نیستند و رزوه‌های آنها به سختی کار می‌کند، اما اتصالات پلی اتیلن هرگز چنین اتفاقی برایشان نمی‌افتد.

مقاومت در برابر ترکیبات شیمیایی

اگر شما از آن دسته کشاورزان یا باغدارانی هستید که می‌خواهید از سیستم آبرسانی خود بعنوان سیستم سمپاشی استفاده کنند‌، توصیه می‌کنم حتماً از اتصالات پلی اتیلن استفاده کنید؛ چرا که به دلیل بافت و جنس پلاستیکی این اتصالات‌، هرگز توسط سموم کشاورزی پوسیده نمی‌شوند و سالیان سال می‌توانند به شما کمک کنند.

انواع اتصالات پلی اتیلن و کاربرد آنها:

اتصالات پلی اتیلن انواع مختلفی دارند که هریک کارایی خاص خود را دارند. در اینجا به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم و کاربرد آنها را نیز ذکر کرده‌ایم:

رابط مساوی

رابط مساوی برای اتصال لوله‌ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرض کنید قسمتی از لولۀ شما دچار آسیب دیدگی شده است و شما برای ترمیم آن می‌خواهید یک تکه لولۀ دیگر را جایگزین آن کنید. اینجاست که به رابط مساوی نیاز پیدا می‌کنید؛ کافی است قسمت آسیب دیده را با ارّه جدا کنید، لولۀ جایگزین را در محل قرار دهید و سپس دو سر آن را با رابط مساوی به لولۀ اصلی متصل کنید. هیچ نگرانی از بابت نشت آب لازم نیست داشته باشید چون اتصال به گونه‌ای طراحی شده که از هرگونه نشت آب جلوگیری می‌کند.

رابط تبدیل

برای تغییر سایز لوله به رابط تبدیل نیاز است. فرض کنید لوله سایز ۶۳ را دارید، اما به هر دلیل نیاز می‌شود که سایز آن را به ۴۰ تغییر دهید؛ کافی است تا به انتهای لولۀ ۶۳، رابط تبدیل ۶۳ در ۴۰ اضافه کنید و ابتدای لولۀ ۴۰ خود را به آن نصب کنید. به همین راحتی سایز لولۀ آبرسانی خود را تغییر داده‌اید.

زانو مساوی

زانو برای قسمت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که لولۀ انتقال آب نیاز به خم شدن دارد. زانو به عنوان یک اتصال کمک می‌کند تا لوله در هنگام پیچ‌ها دچار شکستگی نشود. هر چند استفاده‌های زیاد و بی‌مورد از اتصال زانویی باعث افت فشار در لوله می‌شود، اما در بسیاری از موارد برای عملکرد سیستم آبیاری و آبرسانی باید از آن استفاده کرد.

اتصال نر

اتصال نر هم مانند اتصال ماده برای متصل کردن لوله به شیرآلات‌، فیلتر یا سایر لوازم مورد استفاده قرار می‌گیرد. قسمت رزوه دار، کمک می‌کند تا هر گونه لوازمی که رزوه‌های ماده دارد به آن متصل و به خوبی به لوله چفت شوند.

زانو ماده

اتصال زانویی برای قسمت‌هایی است که نیاز به خم‌شدگی دارند. زانو ماده هم همین کار را می‌کند؛ با این تفاوت که یک سر آن قابلیت اتصال به لوله را دارد و سر دیگر آن برای اتصال به اتصالاتی که رزوۀ نر دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سراه ماده

سراه یا انشعاب یکی از پرمصرف‌ترین اتصالات پلی اتیلن است. نیاز به گفتن نیست که اتصال سراهی برای انشعاب گرفتن یا خروجی گرفتن از خط اصلی شما می‌باشد. تنها نکتۀ قابل ذکر در مورد سراه ماده این است که انشعاب و خروجی آن دارای روزۀ ماده می‌باشد و این موضوع به شما کمک می‌کند تا لوازمی که رزوۀ نر دارند را به آسانی به آن متصل کنید.

زانو نر

اتصال زانویی برای قسمت هایی است که نیاز به خم شدگی دارند. زانو نر هم همین کار را برایتان انجام میدهد. با این تفاوت که یک سر آن قابلیت اتصال به لوله را دارد و سر دیگر آن برای اتصال به لوازمی که رزوه ی ماده دارند مورد استفاده قرار میگیرد.

سراه مساوی

سراه یا انشعاب یکی از پرمصرف‌ترین اتصالات پلی اتیلن است. نیاز به گفتن نیست که اتصال سراهی برای انشعاب گرفتن یا خروجی گرفتن از خط اصلی شما می‌باشد. تنها نکتۀ قابل ذکر در مورد سراه مساوی این است که انشعاب و خروجی آن برای متصل شدن به لوله طراحی شده است. این یعنی با استفاده از این اتصال شما می‌توانید به راحتی سه سر لوله را در یک نقطه بهم متصل کنید.

اتصال ماده

اتصال ماده برای متصل کردن لوله به شیرآلات، فیلتر یا هر گونه لوازمی که رزوۀ آن نر باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرض کنید می‌خواهید در بین راه خط انتقال لولۀ آبرسانی خود یک شیر قطع و وصل جریان آب قرار دهید. اینجاست که اتصال ماده به شما کمک می‌کند.

سراه نر

سراه یا انشعاب یکی از پرمصرف‌ترین اتصالات پلی اتیلن است. نیاز به گفتن نیست که اتصال سراهی برای انشعاب گرفتن یا خروجی گرفتن از خط اصلی شما می‌باشد. تنها نکتۀ قابل ذکر در مورد سراه نر این است که انشعاب و خروجی آن دارای رزوۀ نر می‌باشد و این به شما کمک می‌کند تا لوازمی که رزوۀ ماده دارند را به راحتی به آن متصل کنید.

سراه تبدیل

سراه یا انشعاب یکی از پرمصرف‌ترین اتصالات پلی اتیلن است. اتصال سراهی برای انشعاب گرفتن یا خروجی گرفتن از خط اصلی شما می‌باشد. تنها نکتۀ قابل ذکر در مورد سراه تبدیل این است که انشعاب و خروجی آن برای لوله طراحی شده است. شما می‌توانید با توجه به سایز خروجی سراهی تبدیل، علاوه بر انشعاب گرفتن از لولۀ اصلی، سایز لوله خروجی را نیز تغییر دهید.

 

اتصال فلنج دار

اتصال فلنج‌دار برای قسمت‌هایی مناسب است که فشار زیادی به لوله یا اتصال تحمیل می‌شود. در این‌گونه قسمت‌ها اگر از اتصال معمولی استفاده شود‌، امکان شکستگی‌، ترک یا نشتی آب وجود دارد. به همین خاطر از اتصال فلنج‌دار که قوی‌تر است و استحکام بیشتری دارد استفاده می ‌کنند.

 

درپوش انتهایی

در اتمام هر سیستم آبیاری احتمالاً به آنها نیاز پیدا می‌کنید. درپوش انتهایی همان‌گونه که از اسمش پیداست برای انتهای سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ وظیفۀ آن جلوگیری از عبور آب و مسدود کردن لوله است. توصیه می‌شود در فصل سرما و زمستان که آب درون لوله‌ها یخ می‌بندد، درپوش‌های انتهایی سیستم را باز کنید و اجازه بدهید تا آب مانده در لوله‌ها خارج شود. این کار کمک می‌کند تا در فصل زمستان، شکستگی و ترکیدگی در لوله‌های اتفاق نیفتد تا سال آینده بتوانید دوباره از سیستم آبرسانی و آبیاری‌تان مثل روز اول استفاده کنید.

 

مغزی دنده ای

مغزی‌های پلیمری معمولاً برای تغییر رزوۀ ماده به رزوۀ نر مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرض کنید شیر آبی که در سیستم‌تان نصب کرده‌اید دارای خروجی ماده است. از طرفی فیلتری که می‌خواهید به آن نصب کنید هم خروجی ماده دارد. برای صرفه‌جویی در هزینه، کافی است تا یک مغزی به سر شیر ببندید و سپس فیلتر را به آن متصل کنید.

 

درپوش دنده ای

درپوش دنده‌ای همان طور که اسمش مشخص است برای کور کردن و بستن مجرای خروج آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نکته را فراموش نکنید که درپوش دنده‌ای دارای رزوۀ نر است. پس فقط در رزوه‌های ماده قابل قرار گرفتن است.

 

تبدیل دنده ای

بسیار پیش می‌آید که نیاز دارید تا سایز دنده‌های موجود در سیستم را تعویض کنید. مثلاً برای تغییر دنده‌های ۱ اینچ به دنده ¾ اینچ از تبدیل دنده‌ای ۱ به ¾ استفاده می‌کند.

 

رابط ۱۶ میلی متر

رابط ۱۶ میلی‌متر برای اتصال لوله‌ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال فرض کنید قسمتی از لولۀ شما دچار آسیب دیدگی شده است و شما برای ترمیم آن می‌خواهید یک تکه لولۀ دیگر را جایگزین آن کنید. اینجاست که به رابط ۱۶ نیاز پیدا می‌کنید. کافی است تا قسمت آسیب دیده را جدا کنید، لولۀ جایگزین را در محل قرار دهید و دو سر آن را با رابط ۱۶ به لولۀ اصلی متصل کنید. هیچ نگرانی از بابت نشت آب لازم نیست داشته باشد؛ زیرا اتصال به گونه‌ای طراحی شده که از هر گونه نشت آب جلوگیری می‌کند.

 

سراهی ۱۶ میلیمتر

سراه یا انشعاب یکی از پرمصرف‌ترین اتصالات پلی اتیلن است. نیاز به گفتن نیست که اتصال سراهی برای انشعاب گرفتن یا خروجی گرفتن از خط اصلی شما می‌باشد. تنها نکتۀ قابل ذکر در مورد سراه مساوی این است که انشعاب و خروجی آن برای متصل شدن به لوله طراحی شده است. این یعنی با استفاده از این اتصال شما می‌توانید به راحتی سه سر لوله را در یک نقطه بهم متصل کنید.

 

زانو ۱۶ میلی متر

زانو برای قسمت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که لولۀ انتقال آب نیاز به خم شدن دارد. زانو به عنوان یک اتصال کمک می‌کند تا لوله در هنگام پیچ‌ها دچار شکستگی نشود. هر چند استفاده‌های زیاد و بی‌مورد از اتصال زانویی باعث افت فشار در لوله می‌شود، اما در بسیاری از موارد برای عملکرد سیستم آبیاری و آبرسانی باید از آن استفاده کرد.

 

بست انتهایی ۱۶ میلی متر یا عینکی

در پایان هر سیستم آبیاری احتمالاً به آنها نیاز پیدا می‌کنید. بست انتهایی یا عینکی برای انتهای سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد آن جلوگیری از عبور آب و مسدود کردن لوله است. توصیه می‌شود در فصل سرما و زمستان که آب درون لوله‌ها یخ می‌بندد، درپوش‌های انتهایی سیستم را باز کنید و اجازه دهید تا آب مانده در لوله‌ها خارج شود. این کار موجب می‌شود تا در فصل زمستان، شکستگی و ترکیدگی در لوله‌های اتفاق نیفتد.

برای اطلاع از قیمت انواع شیرآلات و اتصالات پلی اتیلن، می‌توانید به لیست قیمت‌ها مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما در فروشگاه اتصال فیت تماس حاصل فرمایید:

۰۲۱۸۸۵۳۷۵۵

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا