مقالات

لوله های گازی

لوله گازی چیست و کاربردهای آن کدام است؟

کاربرد لوله گاز  در صنایعی همچون تأسیسات و صنعت گاز رسانی به امری ضروری تبدیل شده است. این نوع لوله از جمله لوله های فولادی پلی اتیلن می باشد که به واسطه ویژگی های ارزنده ای همچون پایداری در برابر عوامل خورنده و… که دارد بهترین گزینه برای انتقال گاز و سیالات گازی به شمار می رود.

همانطور که دقت در انتخاب لوله گاز برای نصب در صنایع تأسیسات و گازرسانی از اهمیت زیادی برخوردار است و هرگونه اشتباهی در آن موجبات به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیر در منطقه را فراهم می آورد، سازندگان و تولیدکنندگان این نوع لوله صنعتی سعی بر آن دارند انواع مختلف لوله گاز را مطابق استانداردهای دی ای ان ۱۵۵۵ و برای هدف مناسب تولید کنند.

از لوله گاز کجا استفاده می شود؟

به جرات می توان گفت ساخت و تولید انواع لوله گاز انقلابی جدید و بزرگ در صنعت گاز رسانی ایجاد نموده است. به صورتی که در بسیاری از کشورها از جمله آلمان، اتریش، انگلیس، روسیه و حتی ایران نسبت به تولید لوله گاز رسانی اقدام کرده اند. امروزه به خاطر پیشرفت های چشمگیر و قابل ملاحظه ای که در کیفیت و مرغوبیت موادی نظیر پلی اتیلن و استفاده آن نیز در تولید لوله گازی به چشم می خورد باعث شده تا موجبات اعتبار و قابل اطمینان بودن این اتصالات را در میان صنایع گاز رسانی فراهم آورده است.
با توجه مزیت های گفته شده در مطالب فوق و همچنین توسعه روزافزون شبکه گاز رسانی در کشورهای مختلف هر روزه شاهد استفاده گسترده تری از انواع لوله گاز خواهیم بود. دانش به کار رفته در ساخت و تولید این لوله ها باعث شده تا علاوه بر استفاده طیف وسیعی از نیروهای داخلی سرمایه گذاران بسیاری هم به سرمایه گذاری در ساخت و تولید آن بپردازند. از جمله موارد مصرف این لوله صنعتی عبارت است از:
  • مصرف برای مجتمع های مسکونی
  •  سوله های صنعتی
  •  پالایشگاه ها
  •  صنایع پتروشیمی
  • صنعت گاز رسانی و انتقالات مایعات گازی
  • • نیروگاه ها و ….

معرفی انواع لوله گاز

لازم به ذکر است که انواع لوله گازی به منظور سهولت و تسریع در انجام پروژه های متنوع صنعتی تولید می شوند. اعتماد و اطمینان خاطر از مرغوبیت متریال های مصرفی و استانداردهایی که در ساخت این لوله به کار گرفته شده ،موجب گشته تا انواع لوله گازی به محصولی معتبر و پرفروش در صنایع مختلف کشور به حساب آید.

در ادامه مطلب شما را با انواع لوله های گازی آشنا خواهیم ساخت.

 

۱- لوله گازی سپاهان

۲- لوله گازی سپنتا

لوله گازی سپاهان:

یکی دیگر از انواع پرکاربرد لوله گاز ، لوله های گاز سپاهان برای مصارف خانگی تحت استاندارد بین المللی API 5L و ملی ISIRI 3574 با برند ثبت شده مانیس گاز ، جایگزین لوله های بدون درز یا مانیسمان در لوله کشی های گاز توکار ساختمان شده است.

گروه صنعتی سپاهان با صدور محصولات متنوع در سطح استانداردهای جهان و قیمت های رقابتی توانسته است در کشورهای افریقایی ، اروپایی و بویژه منطقه خاورمیانه جایگاه و اعتبار تجاری خاصی به دست اورده

سایز و اندازه های لوله گاز سپاهان  از ۱/۲ اینچ تا ۶ اینچ متغیر می باشد .

لوله گازی سپنتا:

یکی از پرفروش ترین و معتبرترین انواع لوله های گازی که در جهت جا به جایی و انتقال سیالات گاز در مناطق مسکونی و کارخانجات صنعتی به کار گرفته می شود لوله گاز سپنتا است.

به طور معمول در هنگام طراحی و ساخت این نوع لوله مشخصه هایی همچون موقعیتی منطقه، نوع و اندازه جا به جایی گاز و… در نظر گرفته می شود و لوله گاز سپنتا عمدتاً در دو نوع روکار و توکار با شاخصه های ۶ متری تولید و راهی بازارهای فروش می گردد.

شهرهای مختلفی در ایران نسبت به تولید و عرضه لوله گاز سپنتا اقدام کرده اند که از جمله آن ها می توان به شهرهای تبریز، اهواز و تهران اشاره کرد. به سبب مقاومت و استحکام بالای این محصول و نیز تنوع در استانداردهای به کار گرفته در تولید آن، لوله گاز سپنتا به عنوان رایج ترین لوله های در جهت انشعابات داخلی ساختمان های مسکونی و کارخانه ها معرفی می گردد.

مزیت های استفاده از انواع لوله گازی

واضح است که استفاده از انواع لوله گاز در پروژه های مختلف مزیت های منحصر به فرد بی شماری به همراه دارد و نصب و راه اندازی آن در تأسیسات شهری و روستایی به عنوان مهم ترین عناصر زیرساخت از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

اینکه گاز یکی از متریال های مهم برای پیشرفت و توسعه یک جامعه به حساب می آید واقعیتی انکار ناپذیر است. در واقع وجود آن به عنوان نقطه عطفی برای مکان هایی که انسان در آن به زندگی و کارمی پردازد تلقی می گردد. اما با تمامی این تفاسیر توزیع و پخش گاز به مناطق مختلف بایستی با مشخصات خاصی همراه باشد.

به عبارتی از استانداردهای مختص به خود پیروی کند. اینجا است که استفاده از لوله گازی اهمیت پیدا می کند. زیرا گاز هرچقدر که می تواند سودمند و مؤثر واقع شود به همان اندازه نیز می تواند آسیب ها و خساراتی را برای افراد و جامعه به ارمغان آورد.

استفاده از لوله های گاز نه تنها باعث کاهش هزینه های عملیاتی سیستم گاز رسانی می شود بلکه از نفوذ و رسوخ آلودگی ها کاسته و موجبات حفظ منابع طبیعی را نیز فراهم می آورد. همچنین راه اندازی صحیح و هوشمندانه آن بهترین راه کار برای حفظ بقای زیر ساخت ها در تمامی شهرها  به حساب می آید.

قیمت لوله گازی چگونه تعیین می شود؟

آنچه که واضح و مشخص می باشد این است که قیمت لوله گاز هرچقدر که باشد بایستی آن را پرداخت نمود. زیرا این لوله یکی از مهم ترین متریال ها در صنایع مختلف به شمار می آید و استفاده از آن از بروز بسیاری از صدمات جبران ناپذیر جلوگیری می شود. به شرط آنکه بتوان از بهترین، با کیفیت ترین و همچنین مرغوب ترین آن استفاده کرد.

اگر شما هم یکی از خریداران این محصول می باشید و قیمت لوله گازی یکی از پارامترهای مهم انتخابی شما است باید بگوییم که قبل از توجه به قیمت ها، به مواردی از قبیل استانداردهای لوله و گواهینامه هایی که از محل تولید خود کسب نموده توجه نمایید. مهم تر از آن ازکیفیت لوله خود اطمینان حاصل کنید.با کارشناسان ما در اتصال فیت با شماره ۸۸۵۳۷۵۵۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *