لوله و اتصالات پنج لایه

شاید بتوان لوله ها و اتصالات پنج لایه را از به روزترین محصولات در صنعت لوله کشی به حساب آورد. این لوله ها به راحتی اجرا و نصب شده و بدون شکستن خم می شوند . لوله های پنج لایه از کنار هم قرار گرفتن دو لایه پلی اتیلن، دو لایه چسب و یک لایه میانی آلومینیوم ساخته می شوند.

ترکیب شیمیایی پلی اتیلن و لایه فلزی به کار رفته باعث قابلیت های مناسب این لوله ها مانند تحمل دما و فشار بالا می شود و می توان گفت این لوله ها ویژگی ها و مزایای لوله های پلاستیکی و فلزی را با هم دارند.

لوله و اتصالات پنج لایه کاربرد زیادی در سیستم های لوله کشی آب آشامیدنی، سیستم های گرمایشی مانند گرمایش از کف و لوله کشی رادیاتور و فن کویل ها دارند.

مزیت لوله اتصالات پنج لایه

. پایین بودن افت فشار در لوله های پنج لایه نسبت به لوله های تک لایه

. بالا بودن میزان مقاومت در برابر خوردگی، آسیب، ترکیدگی و غیره

. راحتی در نصب و اتصال لوله اتصالات پنج لایه سوپرپایپ

. بیشتر بودن عمر لوله‌های چند لایه نسبت به لوله‌های پلی‌اتیلن و فلزی معمولی

. مقاومت بالا در برابر دمای بالا آب نسبت به تغییر شکل

موارد کاربرد لوله پنج لایه

لوله پنج لایه گزینه مناسبی برای سیستم های آب رسانی و سیستم های حرارت مرکزی است. این لوله های چند لایه که به کمک تکنولوژی های برش لبه ای تولید می شوند، به خوبی ویژگی های پلاستیک و فلز را با هم ترکیب می کنند. در حقیقت این نوع لوله ها که چند لایه هستند، شامل دو لایه پلی اتیلن (PEX) در هم بافته شده است که به یک لایه آلومینیوم (AL) در وسط متصل شده است.

اتصالات لوله پنج لایه به وسیله ی روش های اتصال مکانیکی ایجاد می شود و برای اتصالات می توان از هر دو روش اتصال فشاری و اتصال به وسیله پیچ و مهره بهره برد.لوله ۵ لایه این امکان را به نصاب لوله ها می دهد که انواع سیستم های مختلف لوله کشی را برای مقاصد آب رسانی و گرمایش، طراحی و اجرا کند. همان طور که در بالا ذکر شد لوله های پنج لایه از دو ماده مختلف با ویژگی های مختلف تشکیل شده است.

این دو ماده در حالی که دارای خواص و ویژگی های متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند با یکدیگر ترکیب می شوند تا در اثر این ترکیب خواص ویژه و  جالب توجهی را ارائه نمایند.

 

انواع زانو دیواری پنج لایه

انواع سه راهی دنده ای پنج لایه

انواع سه راهی دنده ای پنج لایه

انواع کلکتور و متعلقات

انواع زانو دنده ای پنج لایه

انواع سه راهی پرسی پنج لایه

انواع سه راهی پرسی پنج لایه

انواع صفحه نصب

انواع بست لوله پنچ لایه

انواع زانو پرسی پنج لایه

انواع زانو کوپلی پنج لایه

انواع سه راهی صفحه دار پنج لایه

انواع درپوش پنج لایه

ابزارآلات

لوله پنج لایه

انواع زانو صفحه دار پنج لایه

انواع سه راهی دیواری پنج لایه

بوشن تبدیلی و انواع تبدیل پنج لایه

بوشن اتصالات RS

به دلیل نوسانات قیمت در بازار، برای دریافت بروزترین لیست قیمت این محصول، با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.   اطلاعات تماس   |   کاتالوگ   |   ثبت درخواست سفارش