انواع اتصالات پلی اتیلنی

با توجه به نوع خط و پروژه، کاربرد هر نوع اتصال پلی اتیلنی تعیین می‌شود. برای نمونه، در خطوط انتقال آب، نمی‌توانید از اتصالات اکتوروفیوژنی استفاده کنید. انتخاب نوع اتصالات، در خطوط پلی اتیلنی بسیار حیاتی بوده و حساسیت بالایی دارد. اتصالات پلی اتیلنی انواع مختلف دارد که در ادامه کاربرد هر نوع را معرفی خواهیم کرد:

اتصالات الکتروفیوژن

در خطوط انتقال و توزیع گاز از این نوع اتصال استفاده می‌شود که چون از حساسیت بالایی برخوردار بوده،  بایستی ضریب ایمنی آن بالا باشد، هزینه آن نیز نسبت به سایر اتصالات بالاتر است. با این نوع اتصالات، می‌توانید اتصالات  لوله – لوله، لوله- زانویی و لوله – بوشن را ایجاد کنید. از آنجایی که اتصالات الکتروفیوژن از ایمنی بالایی برخوردار است، این نوع، تنها اتصالی است که مورد تایید استاندارد IGS خطوط انتقال گاز قرار گرفته است.

اتصالات مایتری (جوشی)

پرکاربردترین نوع اتصالات پلی اتیلن، اتصالات مایتری است. در تمام پروژه‌ها و خطوط اتصال می‌توانید از ابعاد و سایزهای مختلف این نوع اتصال استفاده کنید. اتصالات جوشی به تمام اتصالاتی گفته می‌شود که به واسطه دو دستگاه بات فیوژن و الکتروفیوژن تولید می‌شوند. دلیل نامگذاری این نوع اتصال به اتصال جوشی آن است که تمام اتصالات هنگام تولید با دستگاه بات فیوژن و به صورت جوشی است.

اتصالات تزریقی

این اتصالات اغلب در مصارف کشاورزی، آبیاری و در خطوطی استفاده می‌شود که فشار روی آن‌ها زیاد نباشد. این لوله برای استفاده در اندازه زیر ۹۰ میلیمتر مناسب است و برای خطوط و لوله‌های حساس مانند خطوط آتش‌نشانی مناسب نیست. نصب آسان ، وزن سبک، تنوع بالا همه مواردی است که این لوله‌ها را برای مصارف مختلف( و نه مصارف حساس)، محبوب کرده است.

اتصالات پیچی

این اتصالات تنها در سیستم‌های آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و کم فشار و کوچک هستند. در این نوع اتصال نیازی به دستگاه جوش ندارید. قطر دستگاه که در شبکه توزیع آب و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به اندازه ۲۰ الی ۲۵ میلی متر است.

لوله و اتصالات پلی اتیلن جوشی

لوله پلی اتیلن جوشی یکی از محصولات شرکت کارخانجات تولیدی پلیران می باشد که جهت انجام پروسه فاضلاب ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد .
این محصول تولید داخلی در زمینه انجام پروژه های ساختمانی جز کم نظیر یا حتی بی نظیرترین محصولات اتصالات پلی اتیلن در کشور و نیز خاورمیانه شناخته می شود .
تولید این محصول با مواد اولیه درجه یک X3 از محصولات گروه پلی اتیلن توسط پتروشیمی های داخلی صورت می گیرد که در فاز تولیدات فاضلابی از لوله های ۵ بار و اتصالات ۶ بار مورد استفاده قرار میگیرند .
نحوه اتصالات این گونه از تولید به صورت جوشی با دستگاه های الکترو فیوژن توسط متخصصان تاسیسات در این رشته انجام می پذیرد .

 

تبدیل جوشی

سه راه مساوی ۹۰ درجه

چهارراه جوشی

فلنج جوشی پلی اتیلن

زانو ۴۵ درجه جوشی

موفه کوتاه جوشی

دریچه بازدید

درپوش تست

زانو ۹۰ درجه جوشی

موفه بلند جوشی

سه راهی بازدید

درپوش موقت

لوله پلی اتیلن

سیفون جوشی

سه راه مساوی ۴۵ درجه

سه راهی دو طرف جوشی

به دلیل نوسانات قیمت در بازار، برای دریافت بروزترین لیست قیمت این محصول، با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.   اطلاعات تماس   |   کاتالوگ   |   ثبت درخواست سفارش