پوش فیت (Push fit) 

پوش فیت سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمانی است که هریک از اتصالات و لوله ها در یک سو دارای سوکتی می باشد. که در آن یک حلقه آب بندی جای دارد و می توان انتهای بدون سوکت آن را به راحتی و با اندکی فشار به درون سوکت لوله و یا اتصال بعدی وارد نمود. با توجه به ماهیت وصل شدن قطعات به یکدیگر این سیستم پوش فیت (Push Fit) نامیده شده است.

انواع سیستم پوش فیت

سیستم پوش فیت پارس اتیلن کیش دارای دو مدل کلی ذیل میباشد:

  •         پوش فیت (معمولی) Pushfit
  •      پوش فیت بی صداPushfit true Silent 

خصوصیات فیزیکی در لوله های پوش فیت این لوله ها را در برابر لرزه مقاوم کرده و قابلیت تحمل فشار در آن ها را بالا می برد. این امکان وجود دارد که لوله های پوش فیت در اندازه و قطرهای متفاوت ساخته و به بازار عرضه شوند. قطر این لوله ها از ۴ تا ۱۶ سانتی متری متغیر می باشند و طول آن ها می تواند بین ۳۰سانتی متر تا ۳ متر تغییر کند. همین امر کاربرد و استفاده از این لوله ها را در ساختمان افزایش می دهد.

بهتر است به طور دقیق­تر با تمام تفاوت­های این دو لوله آشنا شویم تا در نهایت بتوانیم با دیدی روشن به یک انتخاب صحیح دست بزنیم:

  • جنس پی وی سی لوله پلیکا باعث می­شود این محصولات نسبت به خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم عمل کنند. این مورد می­تواند یکی از مزایای پلیکا محسوب شود. البته گفته می­شود لوله­ های پوش فیت نیز از مقاومت خوبی برخوردارند و نمی­توان مقاوم نبودن را از جمله معایب لوله پوش فیت دانست اما به طور کلی در این زمینه لوله­ های پلیکا قوی­تر عمل می­کنند.
  • یکی از معایب لوله­ های پلیکا می­تواند مقاومت کم آن­ها در برابر اشعه UV باشد. در مواردی که لازم است لوله در مقابل نور خورشید قرار گرفته و نصب گردد، این مسئله باید در نظر گرفته شود.
  • وجود اورینگ­ها و عدم نیاز به استفاده از چسب برای اتصال لوله­ ها از جهتی می­تواند به عنوان یکی از مزایای پوش فیت به شمار آید. زیرا دردسر کار با چسب مخصوص و اختصاص دادن زمان برای سرد شدن چسب را (که اصطلاحاً جوش سرد نامیده می­شود) ندارد. از طرفی اتصال با چسب در لوله ­های پلیکا احتمال ایجاد نشت را بالا می­برد. اما در لوله ­های پوش فیت تنها لازم است لوله ­ها در قسمت اورینگ در یکدیگر چفت شوند.
  • وجود اورینگ از جهتی دیگر می­تواند از معایب لوله پوش فیت محسوب شود زیرا ممکن است در برابر برخی ضربه­  ها مقاومت کافی را نداشته باشد. برای مثال احتمال آسیب دیدن لوله ­های فاضلابی پوش فیت حین زلزله بیشتر از لوله­ های پلیکا است.
  • در لوله کشی فاضلاب از بست­هایی برای مهار کردن لوله­ ها استفاده می­شود. تعداد مورد نیاز این بست­ها در لوله­ های پوش فیت به مراتب بیشتر از لوله­ های پلیکا می­باشد که این مسئله می­تواند مقداری هزینه ­ها را بالاتر ببرد.
  • یکی دیگر از مزایای پوش فیت­ ها، تنوع بالای آن­ها در سایز و شکل است. از طرفی دیگر این نوع از لوله­ ها را می­توان در کنار انواع مختلف لوله­ ها حتی چدنی و فلزی یا پلیکا مورد استفاده قرار داد. این موارد باعث می­شود دست شما در انتخاب نوع و سایز لوله و اتصال آن به سایر لوله­ ها، باز باشد.
  • لوله­ های پوش فیت در برابر آتش سوزی نیز مقاوم هستند زیرا در واقع خود اطفا می­باشند. جنس مواد سازنده این لوله ­ها به نحوی است که باعث می­شود در برابر حریق آسیبی نبینند.
  • لوله فاضلاب پوش فیت دارای آب بندی بسیار مناسبی است که احتمال نشت را در آن به حداقل می­رساند.
  • سطح داخلی صیقلی لوله ­های پوش فیت باعث می­شود میزان ایجاد رسوب در آن­ها به مراتب کمتر باشد که این مورد نیز یکی از مزایای مهم پوش فیت­ ها به شمار می­آید. زیرا ایجاد رسوب می­تواند یکی از مشکلات متداول لوله­ های فاضلاب محسوب شود.

 

زانو ۶۷ درجه

سه راهی ۹۰ درجه مساوی

سه راهی بازدید ۹۰ درجه

رابط

سیفون سوکت دار

سیفون با دریچه بازدید

زانو ۸۷ درجه

زانو ۱۵ درجه

سه راهی ۴۵ درجه تبدیلی

چهارراه ۶۷ درجه

سیفون بازدید

ابزارآلات

لوله دوسر سوکت

زانو ۳۰ درجه

سه راهی ۹۰ درجه تبدیلی

تبدیل

سیفون یک تکه و رایزر

کفشور

لوله یکسر سوکت

زانو ۴۵ درجه

سه راهی ۴۵ درجه مساوی

دریچه بازدید

درپوش تست

عصایی پشت بام

به دلیل نوسانات قیمت در بازار، برای دریافت بروزترین لیست قیمت این محصول، با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.   اطلاعات تماس   |   کاتالوگ   |   ثبت درخواست سفارش