نازل آتش نشانی

نازل آتش نشانی

نازل آتش نشانی، وسیله‌ای برای تولید و هدایت جریانی از آب، کف، پودر یا سایر مواد خاموش‌کننده آتش است. ساده‌ترین نوع، نازل لوله‌ای یا تک حالته است که دارای پیوست ترمینال است و جریان را تنظیم می‌کند. نازل‌های شلنگ آتش‌نشانی می‌توانند جریان‌های باریکی یا پراکنده ایجاد کنند و این امر باعث می‌شود جریان بدون قطع شدن منبع برق متوقف شود. جریان فوم از محلول ۱ اِلی ۶ درصد مواد کف کف در آب بدست می‌آید. محلول توسط یک اتصال نازل در یک قسمت پراکنده می شود‌، که در آن قطره‌ها با هوای بیرون آمده توسط نیروی جریان مخلوط می‌شوند. خروجی نازل‌های شلنگ آتش‌نشانی در هر ثانیه بین ۱ تا ۲۰۰ کیلوگرم ماده خاموش‌کننده آتش متغیر است.

نازل آتش نشانی ساده یا تک حالته

این نوع از نازل‌های از جنس آلومنیوم، استیل، برنج و حتی پلاستیکی ساخته می‌شوند. نازل‌های ساده یا به اصطلاح تک حالته تنها یک دستگیرۀ کنترلی برای دو حالت ۰ و ۱ یا باز و بسته دارند که امکان قطع و وصل نمودن جریان آب را دارند.
سایز بندی این نوع از نازل ها از سایز “۱/۲” الی “۱/۲ ۱” است.

نازل آتش نشانی شیر دار یا نازل سه حالته

این نوع از نازل‌ها از جنس آلومنیوم، استیل، برنج و حتی پلاستیکی ساخته می‌شوند. نازل‌های تفنگی یا به اصطلاح سه‌حالته، علاوه بر ویژگی باز و بسته کردن جریان آب، امکان انتخاب نوع پاشش آب را به صورت جت و یا پودری را به اُپراتور می‌دهد؛ این نوع از نازل‌ها بیشتر در خودروهای آتش‌نشانی، سایت های نفتی و مراکزی که سیستم اطفای آبی متحرک دارند استفاده می‌شود.
این نوع از نازل ها دارای سایز بندی از سایز “۱/۲” الی “۱/۲ ۲” را دارا هستند.

نازل آتش نشانی تفنگی یا سه حالته

این نوع از نازل‌های از جنس آلومنیوم، استیل، برنج و حتی پلاستیکی ساخته می‌شوند، اما به دلیل تحمل فشار بالا، در قسمت‌های سر نازل و انتهای نازل جهت اتصال به شلنگ جریان اصلی از مواد مقاوم استفاده می‌شود.
نازل‌های تفنگی یا به اصطلاح توربو نازل، علاوه بر ویژگی باز و بسته کردن جریان آب و امکان انتخاب نوع پاشش آب را بصورت جت و یا پودری، این امکان را به اُپراتور می‌دهد تا امکان تنظیم قطر ذرات را داشته باشد؛ به همین علت در زمان استفاده قطرات آب با ذرات ریزتر از سر نازل خارج می‌شوند که در مقابله با حریق زودتر تبدیل به بخار آب می‌شوند و اثر گذاری بیشتری بر روی حریق خواهند داشت؛ همچنین به علت ریزتر بودن قطر ذرات در زمان برخورد با حریق، اُکسیژن را سریعتر جذب کرده و حریق را زودتر خنک می‌کنند. این نوع از نازل‌ها بیشتر در خودروهای آتش‌نشانی، سایت‌های نفتی و مراکزی که سیستم اطفای آبی متحرک دارند استفاده می‌شود.
این نوع از نازل‌ها دارای سایزبندی از سایز “۱/۲” اِلی “۱/۲ ۲” را دارا هستند.

 

به دلیل نوسانات قیمت در بازار، برای دریافت بروزترین لیست قیمت این محصول، با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.   اطلاعات تماس   |   کاتالوگ   |   ثبت درخواست سفارش