پیچ و مهره و واشرآلات

پیچ و مهره ها طبق استاندارد های مختلف و در دستگاه های مختلف استاندارد تولید می شوند. بر خی از این استاندارد ها متریک بوده و برخی دیگر اینچی هستند.

انواع پیچ و مهره

پیچ و مهره ها انواع مختلف و کاربردهای بسیاری دارند که در زیر به بررسی بخشی از آن ها می پردازیم

پیچ ها (screw ) گاهی اوقات برای محکم کردن درون سطحی فرو میروند که نوک رزوه تیزی دارند گاهی اوقات نیز پیچ ( bolt ) با مهره مناسب به صورت نری و مادگی برای اتصال قطعات به یکدیگر استفاده میشود.شرکت تویوتا برای خودروی ۲۲۶ – yaris ، ۲۰۱۵ خود فراخوان داده است چرا که ممکن است پیچهای محورهای عقب این خودرو مناسب بسته نشده باشند . این پیچ ها ممکن است هنگام عملکرد چرخها شل شوند و باعث قفل شدن ناگهانی چرخها و یا…

دلایل برتری پیچ و مهره نسبت به پین و پرچ

نکته قابل توجه در مورد پرچ که باعث شده است در مقایسه با پیچ و مهره کارایی خود را از دست بدهد ، این است که پرچ نیروی گیرنده متناقضی از طرفین وارد میکند که تشخیص ظرفیت اصطکاکی نیروی برشی با مشکل مواجه می شود حال آنکه…
پیچ شش گوش, استادبولت, پیچ آلن, بولت صفحه ستون, مهره چشمی, مهره مربعی, مهره باریک, مهره واشردار, سرخزینه, یوبولت, خودکار, سرمته ای, پیچ چشمی, پیچ تی, رول بولت, مهره خروسکی, مهره قفلی, مهره شش گوش, واشر تختHV ,واشر تخت آهنی ,واشر فنری ,مهره کاسه نمدی ,مهره سربسته ,مهره جوشی ,پیچ اتاقی ,مهره بلند ,پیچ استوانه ,مهره تی ,پیچ دوسره ,پیچ آلن مغزی ,پیچ استیل ,مهره استیل ,واشر استیل ,پیچ متری ,پیچ خروسکی ,مهره چاکدار ,مهره گرد.

 

طراحی پیچ و مهره برای سازه فلزی

 

پیچ و مهره ، پین و پرچ جزء ابتدایی ترین اتصالات برای وصل کردن سازه های فلزی به یکدیگر می باشند . این اتصالات در مقایسه با اتصالات جوشی با مشکلات کمتری مواجه هستند و نیز به لحاظ اقتصادی ارزانتر می باشند .