قطعه قابل پیاده کردن

هنگام نصب شیرآلات و اتصالات در محل‌های خود، استفاده از قطعه قابل پیاده کردن فضای مناسب کاری را در اختیار قرار می‌دهد. همچنین در مواقعی که نیاز به جدا کردن شیرها از خط لوله باشد، می‌توان با کوتاه کردن طول اتصال قابل پیاده کردن شیرها را به سهولت از خط لوله خارج نمود.

قطعه قابل پیاده شدن

قطعه قابل پیاده کردن از جمله اتصالاتی هستند که جهت بهبوددهی به اتصالات خط لوله و افزایش سهولت جداسازی آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قطعات کمک می‌کنند تا شیرآلات به راحتی و درستی در محل خود قرار بگیرند و سپس با محکم‌تر کردن آن ها در محل خود شیرآلات به حالت صلب رسیده و باعث آب‌بندی کانال بین فلنج‌ها می‌شوند. علاوه براین باعث می‌شوند تا نیروهای شعاعی و محوری وارد شده به شیر کاهش یابند.
این نوع قطعات قابل پیاده کردن عموما به منظور فضاسازی و ایجاد سهولت در استقرار و تعویض شیرآلات فلنج‌دار استفاده می‌گردند و پیچ‌های دو سر رزوه و مهره‌های شش گوشه از جنس فولاد گالوانیزه شدۀ آن‌ها باعث می‌شوند که از نشتی و زنگ‌زدگی جلوگیری شود؛ البته پوشش اپوکسی پودری که با استفاده از روش الکترواستاتیک استفاده شده در این امر بی تأثیر نیست.

کاربرد قطعه قابل پیاده شدن

هنگام نصب شیرآلات و اتصالات در محل‌های خود با استفاده از اتصالات قابل پیاده کردن فضای مناسب کاری در اختیار قرار می‌گیرد. همچنین در مواقعی که نیاز به جدا کردن شیرها از خط لوله باشد، می‌توان با کوتاه کردن طول اتصال قابل پیاده کردن شیرها را به سهولت از خط لوله خارج نمود. مورد استفاده برای سیالاتی با دمای کاری حداقل ۷۰ درجه سانتی گراد می باشد؛ در غیر این صورت طبق سفارش قابل تأمین می باشد. اتصالات قابل پیاده کردن نقش تعیین‌کننده‌ای در طراحی خطوط لوله و نصب شیرآلات دارند. این قطعه کمک زیادی به نصب شیرآلات و تعویض و یا تعمیر شیر در یک سیستم لوله‌کشی می کند و بدون اتصال قابل پیاده سازی تنظیم دقیق طول لوله به منظور نصب شیرآلات غیر ممکن است. اتصال قابل پیاده کردن یک قطعۀ دو فلنجی است که با تغییر طول خود می‌تواند فضای خالی به منظور خارج کردن شیرآلات از خط لوله را فراهم کند. همچنین از قطعه قابل پیاده سازی می‌توان برای اصلاح طول خط لوله و پر کردن فضای خالی در یک خط لوله استفاده کرد؛ به عنوان مثال گاهاً پیش می‌آید پمپ در یک مکان ثابت نصب شده است و باید به یک لوله که در فاصلۀ کمی به آن قرار دارد متصل شود، در این مواقع کاربرد اتصالات قابل پیاده سازی ضرورت می‌یابند. اتصالات قابل پیاده‌سازی از نیروهای انبساطی و انقباضی و همچنین لرزش‌هایی که می‌تواند به تجهیزات مکانیکی آسیب بزند، جلوگیری می‌کند. جنس بدنه اتصال قابل پیاده معمولاً از جنس چدن داکتیل بوده و برای فشارهای ۶ بار تا ۴۰ بار طراحی می شوند.

به دلیل نوسانات قیمت در بازار، برای دریافت بروزترین لیست قیمت این محصول، با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.   اطلاعات تماس   |   کاتالوگ   |   ثبت درخواست سفارش