کاربرد قرقره های آتشنشانی

کاربرد قرقره های آتشنشانی امروزه در مواردی است که ما بسته خاموش سازی آتش به وسیله آب یا فوم را داریم. این قرقره ها که شیلنگ آتش نشانی به دور آنها پیچیده شده است به ما کمک می کنند تا شیلنگ آتش نشانی خود را از روی آنها به راحتی باز کنیم، به محل آتش‌سوزی رسانده و عملیات اطفای حریق را انجام دهیم و در پایان مجدداً آن را به گونه‌ای جمع کنیم که فضای زیادی را اشغال نکند. ماشین های آتش نشانی یکی از از مواردی هستند که در آنها از برقراری آتش نشان می دهد استفاده می شود، مورد بعدی جعبه های آتش نشانی هستند که در طبقات مختلف یک ساختمان قرار می گیرند و برای اطفاء حریق دستی استفاده می شوند.

نکات مهم

در لحظات اول شروع آتش سوزی، سامانه های اطفای حریق شیلنگی مانند جعبه آتش نشانی و هوزریل می‌توانند برای ما حکم جعبه کمک‌های اولیه آتش سوزی را ایفا کنند. شاید بیراه نباشد اگر بگوییم هرجایی جعبه کمک‌های اولیه وجود دارد، جعبه آتش نشانی یا یک سامانه اطفای حریق با جعبه آتش نشانی (خاموش کننده، هوزریل) نیز وجود داشته باشد. حتی در اغلب جاها حضور جعبه آتش نشانی الزامی‌تر از جعبه کمک‌های اولیه است.

پیشروی آتش از لحظه شروع آتش سوزی بسیار سریع است. سرعت پیشروی بستگی به کلاس آتش و مصالح و اشیائی دارد که در داخل ساختمان موجود است. در حوادث آتش سوزی ثانیه‌ها هم بسیار مهم هستند. چه بسا اگر فقط ۱۰ ثانیه زودتر اقدام به اطفا می‌کردیم، شاید فقط به یک هوزریل یا یک خاموش کننده نیاز داشتیم و نیازی به حضور آتش نشانی نبود. شاید هم فقط با یک اسپرینکلر اتوماتیک، حریق مهار می‌شد.

در لحظات اول شروع آتش سوزی، حجم آتش کمتر است. همچنین مقداری دود نیز ایجاد می‌شود اما هنوز دید مختل نشده است. به محض اینکه آتش شروع به گسترش نمود، به سقف می‌رسد و حجم دود هم بسیار بیشتر می‌شود.

هوزریل چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟

براساس تعریف استاندارد ملی ایران به شماره ۱-۲۲۱۵۷ هوزریل وسیله اطفاء حریقی است که الزاما از یک قرقره با امکان تغذیه آب از مرکز آن، شیر ورودی تک ضرب، شیلنگ نیمه سخت، نازل قطع جریان و در صورت لزوم یک هدایتگر شیلنگ تشکیل شده است. هوزریل‌ها الزاما همراه با جعبه آتش نشانی نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته نوع دیگر سامانه اطفای حریق هم هست که با یک قرقره معمولی (بدون سیستم آبرسان داخلی) و شیلنگ تاشونده ساخته می‌شود. هر دونوع سیستم قرقره و شیلنگ معمولا در داخل جعبه‌های آتش نشانی مورد استفاده هستند. (قرقره ها)

 

به دلیل نوسانات قیمت در بازار، برای دریافت بروزترین لیست قیمت این محصول، با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.   اطلاعات تماس   |   کاتالوگ   |   ثبت درخواست سفارش