اتصالات پیچی پلی اتیلن

اتصالات پیچی پلی اتیلن یا رزوه ای پلی اتیلن یا مکانیکی پلی اتیلن مخصوص لوله های پلی اتیلن، معمولاً از پنج قطعه به شرح ذیل تشکیل شده است: بدنه، سرپیچ، اسپسلیت، بوشینگ، و ارینگ.نظر به اینکه قطر خارجی لوله های پلی اتیلن با رواداری معینی، باید مناسب قطر رزوه های داخلی سرپیچ باشد و از آنجاییکه در لوله های پلی اتیلن سخت، ضخامت جداره لوله های ساخت کارخانه های مختلف الزاماً یکسان نیست، لذا چنانچه در نظر است برای اتصال لوله ها از اتصال پیچی استفاده شود این نوع اتصالی باید ساخت کارخانه ی سازنده لوله باشد تا برقراری ااتصال امکان پذیر گردد.

اتصالات پیچی پلی اتیلن در سیستم های لوله کشی برای اتصال مستقیم لوله ها یا بخش هایی از لوله جهت انطباق با اندازه های مختلف ( تبدیل ) ، زانو ، سه راهی و…یا برای موارد دیگر مانند تنظیم یا اندازه گیری جریان سیال مورد استفاده قرار می گیرد .

تولید شده در شکل های مختلف و بصورت نری و مادگی می باشند. این اتصالات پیچی از جنس پلی اتیلن سخت تولید شده و قابلیت کار در فشارهای بالا تا ۱۰ اتمسفر را دارند. بسته به نوع اتصال گاهی بصورت فلنج دار تولید می شوند.

کاربرد اتصالات پیچی ( مکانیکی)

اتصالات پیچی برای همه لوله های پلی اتیلن نرم با قطر خارجی ۲۰ الی ۱۲۵ میلی متر به کار می رود.

این نوع اتصال در شبکه توزیع آب و کشاورزی کاربرد فراوانی دارد.

ویژگی های اتصالات پلی اتیلن

  1. مقاومت در مقابل مواد شیمیایی و زنگ زدگی، شکستگی و ترک خوردگی ناشی از فشار یا ضربه، خوردگی و ساییدگی، ارتعاشات ناشی از زمین لرزه
  2. صیقلی و صاف بودن جداره خارجی و داخلی (کم بودن افت فشار ناشی از اصطکاک سطح داخلی)
  3. عدم رسوب گیری
  4. انعطاف پذیری بالا
  5. هزینه کم وسرعت بالا نصب و اجرا
  6. عدم نیاز به ماشین آلات سنگین در زمان اجرا

رابط پیچی

زانو پیچی ماده

سه راهی تبدیلی پیچی

مغزی

اتصال پیچی ماده

زانو پیچی نر

سه راهی مساوی ماده

کمربند پیچی

اتصال پیچی نر

زانو پیچی

سه راهی مساوی نر

درپوش انتهایی پیچی

لوله پلی اتیلن

تبدیل پیچی

سه راهی مساوی پیچی

اتصال فلنجدار

به دلیل نوسانات قیمت در بازار، برای دریافت بروزترین لیست قیمت این محصول، با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.   اطلاعات تماس   |   کاتالوگ   |   ثبت درخواست سفارش