مقالات

شلنگ و قرقره آتش نشانی

شیلنگ آتش نشانی برای انتقال آب مورد نیاز از یک منبع آب به سمت محل آتش سوزی بکار می‌رود. به دلیل شرایط استفاده و فشار  بالا، این شیلنگ‌ها نیازمند کیفیت و کارایی بالایی هستند.

انواع شیلنگ‌های آتش نشانی؛

الف-شیلنگ نیمه سخت از جنس PVC که  برای ساخت هوزریل آتش نشانی کاربرد دارند.

ب-شیلنگ‌ آتش نشانی تخت (برزنتی) که مخصوص کاربردهای آتش نشانی بوده و در قرقره‌ها و هوزرک‌های با شیلنگ تاشونده (برزنتی) کاربرد دارند. این شیلنگ‌ها دارای یک لایه داخلی لاستیکی و لایه بیرونی از جنس نخ پرلون هستند.

 

قرقره آتش نشانی 

قرقره‌های آتش نشانی در کنار سایر تجهیزات آتش نشانی، یک ابزار  کاربردی برای اطفای حریق در مراحل اولیه آتش سوزی هستند. کارکرد اصلی آنها تامین یک جایگاه مناسب برای شیلنگ‌های آتش نشانی است.

قرقره‌های آتش نشانی در دو گروه عمده دسته بندی می‌شوند. قرقره‌های هوزریل با شیلنگ نیمه سخت و قرقره  با شیلنگ تخت یا تاشونده.

قرقره هوزریل با شیلنگ نیمه سخت تولید شده و دارای سیستم آب رسان داخلی هستند. این سیستم آب رسان کمک می‌کند بدون هیچ گونه ایجاد مشکل در باز و بست شیلنگ، جریان آب از هسته هوزریل و از سیستم آبرسان تامین شود. هوزریل‌ها معمولا با شیلنگ‌های قطر ۳/۴ و ۱ اینچ تولید شده و به دلیل فشار پایین این قرقره، توسط افراد عادی و غیر آتش نشان نیز قابل استفاده است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *