مقالات

اتصالات گالوانیزه

اتصالات گالوانیزه :

لیست قیمت اتصالات گالوانیزه

اتصالات گالوانیزه برای اتصال لوله های گالوانیزه به یکدیگر و به منظورهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند ، اتصالات گالوانیزه دارای ظاهری سفید رنگ می باشند که این رنگ نشان از گالوانیزه بودن این اتصالات دارد . اتصالات گالوانیزه را بهتر بشناسیم.

اتصالات گالوانیزه به منظورهای زیر استفاده می شوند :

۱- برای تغییر مسیر جریان سیال می توان از زانویی و یا چپقی گالوانیزه استفاده کرد .

تفاوت زانویی و چپقی گالوانیزه در نحوه حدیده شدن و رزوه شدن آن ها می باشد ، بدین صورت که زانویی گالوانیزه در دو سر ابتدایی و انتهایی آن از داخل رزوه می شود و در اصطلاح به آن توپیچ گفته می شود اما چپقی گالوانیزه بدین ضورت نمی باشد و از یک طرف به صورت روپیچ و از سمت دیگر به صورت توپیچ می باشد .

زانوی گالوانیزه

 

زانوی گالوانیزه

چپقی گالوانیزه

چپقی گالوانیزه

۲- برای انشعاب گرفتن از مسیر لوله گالوانیزه می بایست از سه راهی گالوانیزه استفاده کرد . سه راهی های گالوانیزه تماما به صورت ۹۰ درجه می باشند ( زاویه بین مجرای ورودی – خروجی و مجرای انشعاب ۹۰ درجه می باشد ) سه راهی های گالوانیزه در دو مدل سه راهی مساوی و سه راهی تبدیلی تولید می شود :

سه راهی گالوانیزه

 

سه راهی مساوی گالوانیزه : در این نوع از سه راهی هر سه سایز ورودی، خروجی و انشعاب مساوی و برابر می باشد .

سه راهی تبدیلی گالوانیزه : در این نوع از سه راهی سایز بخش ورودی و خروجی سیال از سایز انشعاب بزرگتر می باشد .

۳- برای تغییر سایز در لوله های گالوانیزه می بایست از تبدیل استفاده کرد . تبدیل های گالوانیزه به صورت یک طرف داخل دنده و طرف دیگر از بیرون دنده می خورد و رزوه می شود .

تبدیل گالوانیزه

 

 

۴- برای سهولت و آسانی در باز و بسته کردن شیرآلات برنجی و سایر اقلام دنده ای می بایست از مهره ماسوره گالوانیزه استفاده کرد .

مهره ماسوره با توانایی تغییر طول اجازه باز و بسته شدن راحت شیرآلات را میدهد ، آب بندی مهره ماسوره بسیار مهم می باشد که در کوقع خرید می بایست از برند های معتبر تهیه شود.

مهره ماسوره گالوانیزه

 

 

۵- برای اتصال دو لوله گالوانیزه به یکدیگر می بایست از بوشن گالوانیزه استفاده کرد .لوله های گالوانیزه در هر دوسر ابتدایی و انتهایی به صورت روپیچ بوده که نمیتوان دو اتصال روپیچ را به یکدیگر متصل کرد و به همین علت برای اتصال دو لوله گالوانیزه می بایست از بوشن گالوانیزه استفاده کرد.بوشن های گالوانیزه از دو طر به صورت داخل دنده ( توپیچ ) می باشند.

بوشن گالوانیزه

 

۶- برای اتصال دو بخش تو پیچ می بایست از مغزی گالوانیزه استفاده کرد . کاربرد مغزی گالوانیزه دقیقا عکس عملکرد بوشن گالوانیزه می باشد .

مغزی گالوانیزه

 

 

۷- برای کور کردن و مسدود کردن جریان سیال می بایست از درپوش گالوانیزه استفاده کرد .

روپیچ توپیچ گالوانیزه

 

اتصالات گالوانیزه با برنهای متفاوتی در بازار موجود می باشد که مخاطبین عزیز می توانند در سایت اتصال فیت چهار برند اصلی اتصالات گالوانیزه را مشاهده کنند و این چهار برند اتصالات گالوانیزه عبارتند از :

اتصالات گالوانیزه توپی برزیل

اتصالات گالوانیزه برند توپی برزیل (TUPY) تولید شده کشور برزیل که در دو مدل اتصالات گالوانیزه معمولی و اتصالات دنده ای فشار قوی تولید می گردد که نوع گالوانیزه معمولی آن در بازار ایران موجود می باشد که استاندارد دنده های اتصالات موجود در بازار ایران طبق استاندارد BSP می باشد .

اتصالات گالوانیزه مک

اتصالات گالوانیزه مک یک برند چینی می باشد که دارای کیفیت قابل قبولی می باشد .

آب بندی اتصالات گالوانیزه :

برای آب بندی بهتر اتصالات گالوانیزه و عدم نشتی می بایست از اقلامی همچون نوار تفلن ، تفلون مایع ، کنف و خمیر لوله کشی استفاده کرد .

یکی از دلایل عمده عدم آب بندی و نشتی اتصالات گالوانیزه ارتعاش و لرزش وارد شده به اتصالات از طریق اقلام روتاری مانند پمپ و چیلر و … می باشد ، با مهار ارتعاش وارد شده به اتصالات گالوانیزه می توان از نشتی از بین رزوه های اتصالات گالوانیزه تا حدود زیادی جلوگیری کرد که استفاده از لرزه گیرهای لاستیکی ارتعاشات صنعتی ایران کمک شایانی به این موضوع می کند .

استاندارد دنده های اتصالات گالوانیزه :

به طور کلی اتصالات گالوانیزه به دو صورت استاندارد دنده NPT و دنده BSP تولید می شوند و جالب است که بدانید اتصالات گالوانیزه چینی از استاندارد BSP تبعیت می کند و هنگام اتصال به شیرآلات برنجی با استاندارد دنده NPT مشکلی ایجاد نخواهد شد و اصطالاحا گویند که بعد از عبور ۳ الی ۴ گام دنده دیگر نیاز به پیچاندن بیشتر نیست . البته ذکر شود که تمام این موارد تجربی بوده و هیچ گونه پشتوانه علمی ندارد .

کاربرد اتصالات گالوانیزه چیست ؟

از اتصالات گالوانیزه می توان برای انتقال آب آشامیدنی در ساختمان ها و طبقات استفاده کرد ، از این اتصالات می توان برای اتصال سیستم رایزر انتقال آب به بخش های دیگر طبقات استفاده کرد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *