مقالات

کاربرد تبدیل غیر هم مرکز و ویژگی های آن

تبدیل غیر هم مرکز و کاربرد های آن باعث شده  مشکلات زیادی در لوله کشی سیالات حل شود.بطور کل میتوان گفت تبدیل ها کمک میکنند تا دو لوله غیر هم اندازه را بدون تغییر جهت به هم متصل کنیم.

انواع تبدیل ها

تبدیل ها بر اساس ظاهر و کاربرد به دو دسته تقسیم میشوند:

همانطور که از اسمشان پیداست ، ورودی و خروجی این تبدیل دارای یک مرکز واحد میباشند.این تبدیل ها بطور کلی داخل لوله کشی های عمودی استفاده میشوند.

۲ – تبدیل غیر هم مرکز

قسمت ورودی و خروجی این تبدیل ها دارای یک مرکز واحد نیستند و تنها دارای یک محور تقارن میباشند.کاربرد تبدیل غیر هم مرکز برخلاف تبدیل های هم مرکز ، داخل لوله کشی های افقی بیشتر به چشم می آید.

 دلیل استفاده این نوع تبدیل ها داخل لوله کشی های افقی چیست؟

این نوع تبدیل ها به منظور هم سطح کردن لوله و تبدیل استفاده میشوند تا از ایجاد بخار جلوگیری شود .هنگامی که بخار آب به تبدیل هم مرکز میرسد ، در قسمت انحنای تبدیل عمل تقطیر ایجاد شده ، بخار تبدیل به مایع شده و به مرور زمان باعث پوسیدگی اتصالات میگردد.با استفاده از تبدیل های غیر هم مرکز ، نصب صحیح آن ها و بهره گیری از کاربرد تبدیل غیر هم مرکز میتوان از این اتفاق جلوگیری کرد .

میتوان تفاوت اصلی این دو تبدیل را انحنایی که تنها در یکطرف تبدیل غیر هم مرکز وجود دارد دانست.این موضوع میتواند ویزگی مهمی برای تبدیل غیر هم مرکز باشد .

 

روش های تولید تبدیل غیر هم مرکز

پس ازموضوع کاربرد تبدیل غیر هم مرکز و مزایای استفاده از آن ، به روش های تولید این تبدیل ها میپردازیم .دو روش اصلی برای تولید تبدیل های غیر هم مرکز وجود دارد:

Cold forming

پس از دریافت و برش لوله ها ، لوله برش داده شده به داخل قالب رفته تا شکل تبدیل را به خود بگیرد .تبدیل پس از شکل گیری به مرحله تنش گیری میرسد.

قطعه تنش گیری شده به مرحله شات بلاست میرود تا زنگ آهن و ناهمواری های روی سطح از بین برود.سپس به مرحله کنیک کاری میرود تا لبه های همسان و صیقلی داشته باشد.در مرحله آخر قطعه تولید شده پوشش مورد نظر را میگیرد و آماده برای استفاده میشود.

WELDING METHOD

در تولید تبدیل غیر هم مرکز به روش جوشی ابتدا ورق را به اندازه مورد نیاز برش میدهیم .سپس ورق برش داده شده با استفاده از دستگاه گرد میشود تا حالت مخروطی به خود بگیرد. ورق خم شده جوش داده میشود تا شکل خود را حفظ کند.سپس تبدیل جوش داده شده به قسمت تنش گیری میرود و بعد از آن عملیات سایزینگ انجام میشود.(این مرحله دوبار انجام میشود)

در مرحله آخر تبدیل تولید شده به مرحله کنیک کاری میرود تا دو سر قطعه صیقل داده شود.در مرحله آخر قطعه تولید شده پوشش مورد نظر را میگیرد و آماده ی استفاده میشود.

تبدیل غیر هم مرکز از کجا بخریم ؟

بعد از کسب اطلاعات درمورد کاربرد تبدیل غیر هم مرکز اگر قصد تهیه این محصول را داشته باشید ، باید به دنبال فروشگاهی معتبر و مطمئن باشید.

اتصال فیت به عنوان تامین کننده و فروشنده انواع لوله و اتصالات ، با فراهم آوردن بستری امن برای خرید تمامی نیاز های شما را در این صنعت فراهم آورده است .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *